V Kanade prebehla prvá veľká expanzia V3 Supercharger od spoločnosti Tesla

Tesla predstavila prvý V3 Supercharger vo svojej továrni vo Fremonte v Kalifornii len pred niekoľkými mesiacmi, ale spoločnosť už napreduje v procese budovania tretej generácie svojich rýchlo nabíjacích staníc. 26 zo 46 nabíjacích staníc, ktoré sa v súčasnosti stavajú pozdĺž transkontinentálnej diaľnice Trans-Canada, sú nabíjačky V3.Nabíjanie auta.jpg
Nové nabíjačky V3 dokážu nabíjať niektoré modely 3 s rýchlosťou až 250kW, čo umožňuje získať dosah 120 km za päť minút. Doteraz spoločnosť otvorila iba niekoľko staníc V3 a to v Las Vegas a v pôvodnej stanici vo Fremonte.
Tesla oznámila správu na sedemročné výročie prvých staníc Supercharger. Prvé rýchle nabíjačky boli už v roku 2012, pokračovali v budovaní z jednej najväčších sietí nabíjačiek EV na svete s 14 081 kompresormi na 1604 staniciach v 36 krajinách.
Od roku 2012 nabíjačky prvej a druhej generácie boli použité viac ako 30 miliónov krát. Sieť Supercharger zvládne v priemere 64 000 relácii za deň a celkovo predstavuje asi 2,25 GWh za deň- to znamená, že užívatelia počas priemernej nabíjacej fázy spotrebujú približne 35 kWh energie.
V závislosti od modelu majú vozidlá  kapacitu batérii v rozmedzí od 50 kWh do 100 kWh. Drvivá väčšina nabíjačiek Charge Point (sieť, ktorá ovláda jednu z najrozširenejších nabíjacích sietí na svete) má pomalšiu odrodu úrovne 2, sieť spoločnosti za ten čas dodala energiu v hodnote len 563 125 MWh. To isté množstvo Superchargerov vydaných za približne 250 dní. Na základe týchto čísel je priemerná relácia nabíjania počas existencie Charge Point bližšie k 9kWh.
Spoločnosť chce vybaviť Supercharger solárnymi panelmi od SolarCity, s cieľom generovať viac energie zo slnka pomocou komresora. Čoho výsledkom je  prenos vyrobenej čisto slnečnej energie späť do elektrickej siete.Kanadská vlajka.png
Nabíjanie zadarmo sa samozrejme stratilo a z času na čas znovu objavilo len ako podnet pre nových kupujúcich . V roku 2017 bolo pripojených k inštalácii solárneho panelu iba asi 6 staníc a spoločnosť Tesla nepreukázala nastavenie kompresora preplňovača mimo mriežky. Existuje niekoľko ďalších staníc so solárnymi panelmi, ale je jasné, že Tesla je ešte ďaleko od naplnenia obrazu z roku 2012.
 Aj napriek tomu má Tesla Superchargers vynikajúce dve veci, na ktorých najviac záleži a to spoľahlivé pokrytie a získanie čo najväčšieho množstva šťavy v krátkom čase. Ďalšia sieť na nabíjanie ako napríklad Electrify America prichádza online a to určite posunie rovnováhu v nasledujúcich rokoch, najmä preto, že majú tendenciu spolupracovať s viacerými značkami a modelmi.

Author: