Tipy ako byť na jeseň zdravý a nestratiť kondíciu

Jeseň je často synonymom zníženej vitality, zhoršenej nálady a dlhodobej únavy. Dobrá správa je, že je to normálne a dá sa proti tomu bojovať.
Áno, jeseň nás prirodzene pripravuje na zimu. Prirodzene, naša potreba spánku a odpočinku sa zvyšuje a naša kondícia klesá. Melanchólia, smútok a nostalgia sú typické jesenné emócie. Je preto normálne že ich v tomto ročnom období pociťujeme. Nesmieme však poľaviť a vynechávať rôzne činnosti kvôli chladnejšiemu počasiu a menšiemu množstvu slnečných lúčov.
Tu je zopár bodov ktorých sa treba držať:
 jesenná krajina.jpg

  • Kvalitný spánok- Ak sa chcete dobre vyspať, musíte skryť všetky svetelné zdroje,zbaviť sa toho čo bliká alebo vyžaruje vlnenie: zatiahnuť záclony, vypnúť svoj mobil, počítač, wifi router. Pred spaním si treba v izbe vyvetrať. Vetranie je dôležité nielen pred spaním ale aj počas celého dňa. Vetrajte vždy viacerými oknami 1-2 minúty a pravidelne. Pre prípravu na spánok a lepšie zaspávanie použite použite rozptyľovač éterických olejov a počúvajte pred spaním relaxačnú hudbu.

 

  • Dostatočný prísun vitamínov- Bez vitamínov sa v prechodnom období nezaobídete. Dopĺňať treba hlavne vitamín C, ktorý pomáha proti únave a pôsobí antistresujúco, pomáha telu bojovať proti infekciám a vitamín D, ktorý s ubúdajúcim množstvom slnečných lúčov prestáva prúdiť cez pokožku do organizmu. Tiež uprednostňujte vo vašom jedálničku obilniny. Poslúžia vám ako energia na celý deň a tiež  na boj proti chladu.

 

  • Pravidelná fyzická aktivita- Využite každú príležitosť na prechádzku, či už do práce,školy alebo do potravín. V kancelárii sa vyhnite príliš dlhému sedeniu, je to zlé pre krvný obeh a  pokiaľ je to možné na výťah zabudnite. Je tiež výborné praktizovať rôzne športy. A to najmenej dvakrát týždenne, pretože na jeseň je fyzická aktivita dobrý spôsob, ako znovu získať vitalitu. Môžete prísť domov unavený ale bez stresu a napätia a zároveň budete mať posilnený imunitný systém.

 pohyb na jeseň.jpg

  • Otužovanie- Posledným krokom je stimulácia krvného obehu otužovaním. Treba začať postupne, a z horúcej príjemnej sprchy prejsť na studenšiu. Kto si so studenšou sprchou nepotyká, môže vyskúšať napríklad saunu.

 
Toto sú základné body, ktorých by ste sa mali držať v prechodnom období, Netreba okrem iného zabúdať dodržiavať pitný režim, obliekať sa teplo a vrstviť oblečenie.

Author: