Spoločnosť Google oznámila svoj plán urobiť„ najväčší firemný nákup obnoviteľnej energie v histórii.

Toto oznámenie predchádza dňu, keď sa technický zamestnanci a zamestnanci Google zúčastnili na globálnom klimatickom štrajku. Technickí pracovníci požadujú od svojich zamestnávateľov, aby prijali prísnejšie opatrenia na boj proti zmene klímy.
Nákup spoločnosti Google zahŕňa balík 1600 megawattov dohôd o veternej a solárnej energii,  18 nových energetických dohôd, čo podľa spoločnosti Google zvyšuje dohody spoločnosti o 40 percent. Viac ako 2 miliardy dolárov pôjde na vybudovanie novej infraštruktúry v USA, Európe a Čile. Tento nákup je rovnocenný miliónu slnečných striech.Plánované protesty..png
V súčasnosti majú 52 projektov, vďaka ktorým v novej výstavbe priniesla viac ako 7 miliárd dolárov a tisíce pracovných miest. Spoločnosť Google má za sebou veľké nákupy obnoviteľnej energie. V minulom roku to znamenalo medzník- nakúpili viac obnoviteľnej energie ako ju spoločnosť spotrebovala. V dnešnej dobe ešte viac rozširujú svoj obnoviteľný dosah. Spoločnosť sa tiež zaviazala používať recyklované materiály vo všetkých svojich produktoch Made by Google do roku 2022.
Mnoho zamestnancov spoločnosti Google má však pocit, že spoločnosť môže urobiť ešte viac aby znížili svoju environmentálnu stopu. 23.9.2019 sa stovky zamestnancov sa zúčastnili na klimatickom štrajku pod vedením študentov z celého sveta pred samitom spojených národov o klíme. Zúčastnili sa aj technický zamestnanci spoločnosti Amazon a Microsoft.
Niektorí zamestnanci sa vyjadrili, že „technológia nie je zelená.“ Požiadavky na spoločnosť Google napríklad sú nulové emisie do roku 2030, nulové zmluvy pre spoločnosti vyrabajúce fosílne palivá na urýchlenie ťažby ropy a zemného plyn, odstránenie financovania lobistov a politikov, ktorí popierajú zmenu podnebia a sľubujú, že nepoškodia klimatických utečencov alebo jednotlivcov, ktorí môžu byť vysídlení v dôsledku zmeny klímy.Spoločnosť Google..png
Amazon sľubuje dosiahnutie najambicióznejších cieľov znižovania emisií z Parížskej dohody o desať rokov skôr, čím sa spoločnosť do roku 2040 stane uhlíkovo neutrálno. CEO Bezos tiež stanovil ďalšie ciele  ako napríklad, aby Amazon do roku 2024 využili 80% energie z obnoviteľných zdrojov a do roku 2030 používali obnoviteľné zdroje energie.

Author: