Pozor na to čo dovolíte aby o vás vedeli

Stalo sa aj vám že vám zavolalo neznáme číslo a nakoniec z toho bola iba strata času. Pretože ste práve nepotrebovali nové bambusové ponožky alebo nebodaj životné poistenie pre vášho psa nieje to čo by ste práve potrebovali. Každá spoločnosť rieši marketing ináč. Jedny vsádzajú na internetovú reklamu a druhý budú do nekonečna vyvolávať a otravovať vás s ponukou kadejakého tovaru len aby vás udržali na telefóne. A to v nádeji že sa nakoniec podvolíte a kúpite si aj to čo vlastne nepotrebujete len aby ste sa ich konečne zbavili.Vyhľadávanie na internete.jpg
 
Predstava že sa to deje náhodne a len tak si vytočí nejaké telefónne číslo je úplne nezmyselná. Je to preto lebo vy sám ste dobrovoľne súhlasili s zdieľaním svojich  osobných údajov ako je napríklad telefónne číslo, mail, vek či bydlisko. Ak už raz súhlasíte hoci aj s krátkym prieskumom, v budúcnosti môžete očakávať že sa takéto hovory budú pravidelne opakovať. Pretože všetky údaje ktoré o sebe dobrovoľne poskytnete sa uložia do databázy a tá môže byť prenajatá alebo predaná ďalšej strane a to nielen jeden krát. Preto by bolo naivné si myslieť že sa to deje náhodne.Sociálne média a siete.jpg
 
Celé to začína správnou motiváciou. Skvelým príkladom sú slogany ako pôžička pre každého alebo vyhráva každý. Nehovoriac o ponuke práce cez internet aj pre mamičky na materskej. Stačí len vyplniť krátky formulár a je to. Základom je dať danej osobe pocit že vám na nej záleží a bolo by preto od vás priam nehanebné ak by ste ihneď položili telefón alebo ich akokoľvek ignorovali. Nikto predsa nechce aby sa ten druhý trápil alebo mu svojím konaním spôsoboval problémy, a práve z toho vychádzajú. No treba si uvedomiť že oni s tým rátajú a preto dokonca chcú aby ste sa cítili vinný za to že sa s nimi nebavíte. A nie naopak oni, za to že vás iba zbytočne otravujú. Najlepšie pritom na tom celom je že to nieje nelegálne. Predsa ak ste raz súhlasili s zdieľaním svojich osobných údajov aj tretej strane tak nie je problém. Preto ak vám najbližšie zavolajú a aj keby nebol hovor nahrávaný informujte ich že im nedávate súhlas na šírenie informácií ďalej.
 

Author: