Potraviny cez internet nakupujeme ešte s veľkou opatrnosťou

Rozmach nákupov cez internet je badateľný prevažne kvôli ponuke zliav, ktoré sú výraznejšie ako v kamenných obchodoch. Našinci nakupujú bez nejakých väčších zábran prevažne oblečenie, knihy, letenky alebo zájazdy a ich počet každoročne rastie. A nielen na Slovensku, ale aj v celej EÚ je rast online nákupov viditeľný. To však neplatí o potravinách, pri nich sme dosť opatrní.
Štatistiky hovoria, že ešte pred desiatimi rokmi dávala tovar do nákupného košíka v e-shopoch len 1/3 používateľov internetu, minulý rok to už bolo až sedem ľudí z desiatich obyvateľov Slovenska, ktorí využívajú internet.
 Široká ponuka kníh.jpg

Na kúpu jedla ešte nemáme dosť odvahy

Ponuku na internetových stránkach využívame pri nákupoch tovarov, medzi ktorými dominuje spotrebný tovar, no jedlo a potraviny ešte zostávajú v úzadí, keďže pri nich nám odvaha. Podľa známych údajov až 56% Slovákov si vyberá z ponuky oblečenie, obuv, elektroniku, počítače, telefóny a rôzny doplnkový sortiment. Viac ako polovica zasa si objednáva letenky alebo platia za ubytovanie a ostatné položky. Ten istý počet ľudí si kupuje knihy. Potraviny sú na poslednom mieste, odvahu na objednávanie má iba 16% ľudí a dokonca až 54% z nás sa vyjadrilo, že zaobstarávanie jedla touto cestou si nevie predstaviť. Nárast obľúbenosti e-shopov sa netýka iba Slovenska, ale viditeľne sa prejavil aj v celej Európe. Svedčí o tom štatistika, ktorá priniesla informácie o tom, že v roku 2008 to bola polovica obyvateľov, ale už v minulom roku sa tento počet zvýšil na 69%. Slováci v tomto podiele vedú aj pred Rakúšanmi, naopak, v Maďarsku si nákupy prostredníctvom internetu obľúbila asi len polovica jeho používateľov.
 Zákazníčka zavalená nákupmi.jpg

Chceme si v prvom rade urobiť radosť

Našinci sa prejavili ako kupujúci, ktorí sa riadia pocitmi, vyberajú impulzívne s cieľom urobiť si radosť, Týka sa to prevažne módy a hračiek, ale s bielou technikou, domácimi spotrebičmi či elektronikou už narábajú opatrnejšie a viac svoj výber zvažujú. Na to, aby sa zákazník do obchodu vrátil, musí mať pozitívne skúsenosti. Až polovica ľudí sa vracia rovno na stránky, s ktorými už má skúsenosti a obľúbili si ju namiesto toho, aby zadávali výrazy do vyhľadávača.

Author: