Nový diaľničný tunel by mal viesť cez Malé Karpaty

Ambiciózne plány
 
V Bratislave sa už niekoľko mesiacov stavia nový diaľničný obchvat D4R7, ktorý má za úlohu konečne, po dlhých rokoch kolónií na Prístavnom moste, oslobodiť naše hlavné mesto od tohto neznesiteľného zaťaženia. No zatiaľ čo nový bratislavský obchvat je len vo svojom začiatku, Národná diaľničná spoločnosť (NDS) už pripravuje plány pre výstavbu nového tunela.dálnice.jpg
 
Tento tunel by mal viesť cez pohorie Malé Karpaty, ktoré leží v tesnej blízkosti Bratislavy. Tunel by prepojil mestskú časť Rača so Záhorskou Bystricou a vytvoril severnú časť obchvatu mesta. Výstavba je naplánovaná na rok 2024 s predpokladaným dátumom dokončenia v roku 2030. Ak by sa táto stavba uskutočnila, na jej konci by sme získali nový najdlhší tunel Slovenska. Rekord súčasne pripadá tunelu Branisko ležiacemu na východnom Slovensku na diaľnici D1. Je dlhý 4975 m. Nový tunel Malé Karpaty by mal dĺžku okolo 11 km.
 
NDS počíta s nákladmi medzi 700 miliónmi až 1 miliardou eur. Zatiaľ sa nevie, kadiaľ presne tunel povedie, ale vie sa, že momentálne sú v hre 4 návrhy. Všetky počítajú s tým, že nová D4 sa na záver spojí s rakúskou S8.
 
Oficiálne stanovisko diaľničnej spoločnosti
 
„NDS pripravuje úsek D4 Bratislava, Rača – Záhorská Bystrica tak, aby sa mohol realizovať prostredníctvom PPP projektu alebo formou žltého FIDIC-u. Aktuálne sa spracováva správa EIA s termínom dodania 4. Q 2019,“znie stanovisko NDS. Či sa s výstavbou skutočne začne presne podľa plánu ukáže až čas. Je známe, že na Slovensku sa s výstavbou diaľnic spájajú najmä nekonečne odklady a prázdne sľuby.tunel.jpg
 
Diaľničná sieť
 
Súčasná diaľničná sieť je pošpinená najmä stále nedostavanou D1. Tunel Višňové na juhu Žiliny musel vymeniť stavebné spoločnosti, a tak sa celý priebeh zastavil. Okrem toho prebiehajú práce na D1 na severe od Ružomberka, prešovskom obchvate a D3 pri Čadci na Kysuciach.

Author: