E-shopy a rastúca popularita výdajných miest

V súčasnosti nákup cez e-shop nie je žiadnou novinkou ani raritou, skôr naopak. Táto forma nákupu sa stala našou bežnou súčasťou. Výsledkom je nárast e-shopov, respektíve častejší vznik nových internetových predajní, v neposlednom rade takmer každodenné a hromadné využívanie kuriérskych služieb.
Tým pádom vzniká z hľadiska predajcov silné konkurenčné prostredie. Pre zákazníkov to zasa predstavuje zvýšené požiadavky a komfort. Síce vieme, že nie každá internetová predajňa tieto špecifická poskytuje, no najmä e-shopy s dobrou povesťou sa musia snažiť týmto zvýšeným požiadavkám vyhovieť a prispôsobiť sa rastúcemu tempu. A viacerým sa to našťastie darí, hoci sa ešte dá poukázať na niektoré detaily.Monitor, nákupný košík, e-shop.png
Nejde len o konkurenciu z hľadiska cien, ale takisto poskytovaných služieb a ich vývoja. Akousi samozrejmosťou sa dnes stala možnosť sledovať svoju zásielku od objednávky až po doručenie, pričom nechýba rozpis trasy.

  • Za zmienku však stojí celkom zaujímavá alternatíva a zistenie, že stále viac zákazníkov nevyužíva možnosť dovozu objednávky priamo domov, ale za cieľovú trasu volia výdajné miesta.

Monitor, e-shop.png
Pre niekoho možno nekomfortná alternatíva, pre iných ale poskytuje isté výhody. Jednou z nich je napríklad okamžité doručenie na požadované miesto bez nutnosti prevozu na ďalšiu kuriérsku službu. Prakticky na druhý deň bude mať zákazník svoj balík na dohodnutom výdajnom mieste, zákazníkovi už zostáva len povinnosť vyzdvihnúť si ho. A pokiaľ sa toto výdajné miesto nachádza v jeho blízkosti, vlastne ide o pomerne praktickú možnosť doručenia s kratšou dobou čakania.
Ďalšou výhodou je fakt, že zákazník si následne môže vybrať balík v hodinu, v ktorú mu to vyhovuje, respektíve má v tomto smere viac slobody a nemusí volať kuriérovi v prípade presunutia času donášky.
A do tretice je takáto forma donášky lacnejšia.

Author: