Ako a aké ryby jesť počas bielkovinovej diéty

V prvej fáze bielkovinovej diéty nebudete môcť jesť nič okrem špeciálnych proteínových pokrmov. V druhej fáze to však bude už iné. Raz denne, môžete jesť aj normálne jedlo. Jednou zo surovín, ktorá by sa mala na vašom tanieri objavovať čo najčastejšie, sú ryby https://ekonomika.sme.sk/c/20693740/alibaba-je-pripravena-na-nakupny-festival-singles-day-vlani-zarobila-15-miliard-eur.html . Nie je však jedno aké a ako budete konzumovať. Žena pripravuje rybu nakrájanú na kúsky na suchej panvici nad ohňom
 
Vhodné a nevhodné druhy 
 
Medzi vhodné druhy rýb patria:
– pstruh
– morský čert
– halibut
– pleskáč
– zubáč
– treska
– morský vlk 
– platesa
– pangasius
 
Medzi nevhodné druhy rýb patria všetky tie, ktoré sú tučné. Ide najmä o lososa, no ani tuniak, ktorý sa na prvý pohľad nejaví až tak mastný, nie je vhodný.
 
Ako ryby pripravovať
 
Dôležité je aj to, ako budete ryby pripravovať. Tak napríklad, ryba pripravená na bravčovej masti, nie je úplne diétne jedlo. Vhodný nie je ani slnečnicový olej a maslo, no po popravde, ani ten olivový nie je najlepšou voľbou. Za studena ho môžete používať koľko chcete, no na vyprážanie, je to trošku iné. Ryby si samozrejme nemusíte pripravovať na vode. Ideálny spôsob úpravy je pečenie na papieri na pečenie, pri ktorom nemusíte použiť ani kvapku oleja. Ak by sa vám ryba zdala príliš suchá, pokvapkajte ju za studena lisovaným olejom, no až potom, ako ju dopečiete. Svoje urobí samozrejme aj citrónová šťava.Malé rybky poukladané v ľade
 
S čím ryby jesť
 
To, čo si dáte k rybe, závisí hlavne od toho, v akej fáze diéty sa nachádzate. V druhej fáze, napríklad zemiaky nie sú povolené. V tretej už však áno. Vo všeobecnosti by ste si však rybu mali dopriať hlavne so zeleninou. V prvom rade je takto chutnejšia a navyše si nepridávate tuky a sacharidy navyše. Môžete si pripraviť zubáča so šalátom a horčičným dresingom, halibuta so šalátom zo zelenej listovej zeleniny alebo tresku s uhorkovo – cuketovým šalátom na kyslo. K rybám je veľmi chutná aj surová a dobre osolená zelenina pokvapkaná kvalitným olivovým olejom.

Author: